zondag 12 februari 2012

Het begint wat te worden


Aanrader: op vakantie gaan naar New Zealand, want dan heb je tijd zat om te quilten! Met het vliegtuig naar New Zealand betekent vanuit Nederland tussen de 25 en 30 uur reizen; tweemaal een vlucht van 10-11 uur met natuurlijk tussen die twee vluchten in wachten op een vliegveld (en 5 weken later weer terug).

I've been on holiday to New Zealand and that meant I had to travel for 25-30 hours one way (and 5 weeks later back again).

Tot tweemaal toe 11 uur lang een film kijken of lezen is een opgave en ik zag er tegenop. Ik had aan quilten gedacht maar vanwege de veiligheidsmaatregelen zijn schaartjes verboden in de handbagage. Gelukkig kwam een collega met de oplossing: ze leende me wat ik maar noem een tot ketting vermomd mesje. Zie de foto, hiermee kun je je draad afsnijden. Wat een geweldige uitvinding!

I was a bit concerned about the flying because I was afraid te get bored despite the possibility to watch a movie or to read. I was thinking about quilting in the airplane but because of the safety measures, I wasn't allowed to take scissors. But someone I work with had the sollution: she lent met 'a knife in disguise'. It looks like a neklace. Isn't it great? 

Dat betekent tevens dat ik flink ben opgeschoten. Met andere woorden, er begint een beetje tekening in de quilt te komen na mijn vorige blog waar ik alleen maar stukjes stof heb laten zien. Ik kan al 1 blok laten zien.

So, you see I had lots of time to quilt. In my last blog I showed the fabric and the cutting, now I can show you a little bit what the quilt is going to look like: see the first block.  

  
Ik wilde graag felle kleuren en dat gaat zeker lukken. Om een beetje idee te geven, zie de andere kleuren. Ben nog wel heel benieuwd hoe het er in het geheel uit zal gaan zien maar voorlopig vind ik het een erg vrolijk geheel.  

To give an impression of the rest, in this picture you see some of the other colours. I think it is going to be very colourful!




3 opmerkingen:

  1. De kleuren zijn heel vrolijk!
    Wordt vast een hele mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook zo'n hangertje gekocht. Maar ik vroeg me af of je wel een schaartje in de koffer mocht meenemen en spelden en naalden mee het vliegtuig in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marie Jose, schaartje in je koffer is geen probleem, het gaat om wat je in je handbagage hebt. Ik heb bij de check op de handbagage op Schiphol gevraagd of ik spelden en naalden mee mocht nemen en dat was geen probleem. Ik ben ook zonder problemen door de check op Auckland, Shanghai en Hongkong gekomen. En het is fijn om iets om handen te hebben als je zo lang moet zitten!

      Verwijderen