zondag 12 augustus 2012

'Meer van hetzelfde' en sashiko

Het lijkt er misschien op dat ik niets doe maar niets is minder waar. Ik ben hard aan het werk aan het kleed voor de bank maar ja, dat is wel 'meer van hetzelfde'. Ik heb de tweede jellyroll bijna verwerkt, nog één te gaan. // Maybe it looks like I'm not doing anything. But in fact I am working on my couch blanket and I have almost finished the second jelly roll. Two down, one to go.

Je hebt altijd meer dan je denkt! Dat bleek wel weer toen ik mijn kledingkast aan het opruimen was en daar een blauw tafelkleed tegenkwam. Perfect voor sashiko. Ik heb patronen van het internet afgehaald, met een raderwieltje het eerste patroon overgezet en nu ben ik aan de slag. Het probleem is alleen als je een patroon op stof koopt, krijg je mooie regelmatige steken omdat die voorbedrukt staan. Nu moet ik het zelf doen. Maar het is een groot tafelkleed!

When I was cleaning out my wardrobe I found a blue tablecloth. Perfect for sashiko! So I found some patterns on the internet and I am off. The problem will be to get nice regular stitches. But the tablecloth is big so I've got a lot of practise!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten